Spoken

Usein kysytyt kysymykset

Täältä löydät vastaukset asiakkaidemme useimmiten kysymiin kysymyksiin.

Aineistot

Missä tiedostomuodossa aineisto pitää lähettää?
  • Litterointi: Pystymme vastaanottamaan litterointimateriaalin kaikissa ääni- ja videotiedostomuodoissa.
  • Tekstitys: Pystymme vastaanottamaan tekstitysmateriaalin kaikissa videotiedostomuodoissa.
  • Kielentarkistus: Parhaan lopputuloksen saat, jos lähetät kielentarkistusmateriaalin meille Word-muodossa. Pystymme vastaanottomaan myös muita tekstimuotoja, mutta tämä kannattaa varmistaa erikseen etukäteen.
Miten voin lähettää tiedostot?

Voit lähettää tekstitykseen, litterointiin ja kielentarkistukseen tulevat tiedostot meille osoitteessa www.spoken.fi/tiedostot.

Millaiset toimitusajat teillä on?
  • Litterointi: Pystymme toimittamaan valmiit litteraatit nopeastikin, esim. 10 h äänitteitä jopa 3 päivän kuluttua lähetyksestä. Saat valmiin työn itsellesi viimeistään tarjouksessa mainittuna päivänä. Jos tarvitset paljon nopeampaa toimitusaikaa, voidaan siitä sopia erikseen.
  • Tekstitys: Toimitamme tunnin mittaisen videon tekstitykset muutamassa päivässä. Jos tarvitset paljon nopeampaa toimitusaikaa, voidaan siitä sopia erikseen.
  • Kielentarkistus: Kielentarkistuksen toimitusajat riippuvat tekstin pituudesta, aihealueesta, sekä siitä tehdäänkö tekstille myös sisällönmuokkausta (sovitaan erikseen). Saat valmiin työn itsellesi viimeistään tarjouksessa mainittuna päivänä. Jos tarvitset paljon nopeampaa toimitusaikaa, voidaan siitä sopia erikseen.
Pikatoimitus - mitä se sisältää?

Pikatoimituksessa vastaanotat valmiit tiedostot nopeutetulla aikataululla. Pikatoimituspalvelun hinta on normaalihinta +100 %.

Voit valita tiedostoillesi pikatoimituksen tiedostojen lähetyssivultamme Toimitusaika-kohdassa.

Pikatoimituksen toimitusajat:

  • Tiedostot, jotka lähetetään ennen klo 14:00 (EET) -> Seuraavana arkipäivänä klo 16:00 (EET) mennessä.
  • Tiedostot, jotka lähetetään klo 14:00 (EET) jälkeen -> Toisena arkipäivänä klo 16:00 (EET) mennessä.
Millä tavalla vastaanotan valmiit työt?

Lähetämme valmiit työt s-postiisi erikseen sovitun toimitusaikataulun mukaisesti.

Tulivatko lähettämäni tiedostot perille?

Lähetettyäsi tiedostot osoitteessa spoken.fi/tiedostot olevan lomakkeen kautta siirryt kuittaussivulle, jossa listataan meille perille tulleet tiedostot. Jos olet epävarma siitä, tulivatko tiedostot perille, laita viestiä osoitteeseen asiakaspalvelu@spoken.fi, niin tarkistamme asian. Mikäli olet rekisteröitynyt asiakastilllesi, voit tarkistaa tiedostojen lähetystilanteen myös sieltä. Lisätietoja asiakastilistä löydät tältä FAQ-sivulta alempaa kohdasta ”Asiakastili”.

Kuinka kauan s-postissani olevat valmiiden töiden linkit toimivat?

Linkit ovat tietoturvasyistä avattavissa seuraavan 10 päivän ajan s-postin vastaanottamisesta. Jos linkit ovat vanhentuneet, ota yhteyttä meihin (asiakaspalvelu@spoken.fi / +358 50 339 2407).

Hinnat ja laskutus

Kuinka paljon palvelunne käyttö maksaa?

Hintoihimme voit tutustua tarkemmin Hinnasto-sivullamme. Lähettämällä tarjouspyynnön saat tarkan hinnan tilauksellesi.

Onko hinnoissanne neuvotteluvaraa?

Jos kyseessä on keskimääräistä suurempi projekti, annamme sille paljousalennuksen. Tästä saat lisätietoja lähettämällä tarjouspyynnön.

Milloin laskutatte tilaukseni?

Laskutamme valmiit työt muutaman päivän sisällä niiden valmistumisen jälkeen, tai vastaavasti suuremmissa projekteissa kuukausittain perustuen sen hetken töiden valmiusasteeseen.

Voinko maksaa tulevia litterointeja / tekstityksiä / kielentarkistuksia ennakkoon?

Voimme tarvittaessa myydä ns. ”ennakkokrediittejä”, joita voit käyttää tarpeittesi mukaan laskun maksamisen jälkeen joustavalla aikataululla. Kerro mahdollisesta toiveestasi tarjouspyynnössä.

Miten voin maksaa laskuni?

Maksu tapahtuu verkkolaskuun (yritysasiakkaat) tai sähköpostiin/kirjepostina toimitettavaan laskuun perustuen esim. oman verkkopankkisi kautta.

Kuinka pitkä maksuaika laskuissanne on?

Laskujen maksuaika on lähtökohtaisesti 14 päivää.

Asiakastili

Kuinka rekisteröin asiakastilini?

Voit luoda henkilökohtaisen asiakastilisi osoitteessa www.spoken.fi/asiakastili.  Pääset rekisteröitymissivulle klikkaamalla sivun alalalaidassa näkyvää linkkiä ”Register now”. Tämän jälkeen syötä Name-kohtaan etu- ja sukunimesi, ja Email address -kohtaan sähköpostiosoitteesi. Tilin aktivointilinkki lähetetään sähköpostiisi. Mikäli viestiä ei kuulu, tarkistathan roskapostikansiosi!

Mikäli olet lähettänyt meille tiedostoja tekoon jo ennen asiakastilisi rekisteröimistä, tulee sähköpostiosoitteena käyttää samaa osoitetta, jonka olet ilmoittanut Spokenille aiemmin tiedostojen lähetyksen yhteydessä.

Miksi minun kannattaa rekisteröidä asiakastilini?

Asiakastilisi kautta näet kaikki tiedostot, jotka olet lähettänyt meille työstettäväksi. Tilin kautta voit lisäksi ladata valmistuneet tiedostot itsellesi kolmen kuukauden ajan niiden valmistumisesta. Asiakastilin kautta voit myös helposti lähettää tiedostoja tehtäväksi Spokenille. Tiedostoja voit lähettää meille edelleen myös ilman kirjautumista osoitteessa www.spoken.fi/tiedostot.

Onko minun pakko käyttää asiakastiliäni?

Ei. Asiakastilin luominen on täysin vapaaehtoista, ja voit tilata meiltä jatkossakin palveluja vaikket rekisteröisikään asiakastiläsi. Tiedostoja voit lähettää meille edelleen osoitteessa www.spoken.fi/tiedostot. Valmiit tiedostot lähetetään sinulle s-postitse.

Miten kirjaudun asiakastililleni?

Kirjautuminen tapahtuu osoitteessa www.spoken.fi/asiakastili. Käyttäjätunnuksena (”Username”) toimii s-postiosoitteesi.

Unohdin asiakastilini salasanan. Mitä teen?

Osoitteessa www.spoken.fi/asiakastili voit klikata kohtaa ”Forgot your password?”. S-postiosoitteen syöttämisen jälkeen salasanan vaihto-ohjeet tulevat s-postiisi. Seuraa sähköpostiisi saapuvia ohjeita salasanan vaihtamista varten. Mikäli viestiä ei kuulu, tarkistathan roskapostikansiosi!

Minulla on kysyttävää asiakastiliini liittyen.

Ole tällöin yhteydessä meihin laittamalla viestiä osoitteeseen asiakaspalvelu@spoken.fi.

Yleistä

Miten hoidatte tietoturvaan ja salassapitoon liittyvät asiat?

Kaikki asiakasprojektit hallitaan omassa Spoken TOOL -järjestelmässämme, joka on rakennettu Google Cloud -ympäristöön. Kaikkien järjestelmän käyttäjien on tunnistauduttava käyttäjätunnuksella ja salasanalla käyttääkseen järjestelmää ja kaikkien kanssa on solmittu salassapitosopimus.

Asiakkaan materiaali säilytetään Google Cloud Storagella (sijaitsee EU:ssa) ja se poistetaan automaattisesti järjestelmästä kolme kuukautta kyseisen tiedoston valmistumisen jälkeen. Pääsy asiakkaan materiaaliin on rajattu vain sitä työstävälle projektiassistentille sekä projektinhallinnan henkilöille.

Henkilötietoja käsitellään EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaisesti. Keräämme vain asiakassuhteen hallinnan ja laskutuksen kannalta tarvitsemiamme henkilötietoja. Säilytämme henkilötietoja vain niissä järjestelmissä, joissa se on pakollista.

Millaiset ovat sopimusehtonne?

Ajantasaiset sopimusehtomme löytyvät täältä.

Mitä 100 %:n tyytyväisyystakuu tarkoittaa?

Asiakkaidemme tyytyväisyys on meille kaikki kaikessa. Jos et ole tyytyväinen työmme laatuun, emmekä ole pystyneet laatua parantamaan yhden korjauskierroksen jälkeen, et maksa palvelumme käytöstä mitään.

Ketkä ovat asiakkaitanne?

Asiakkaisiimme kuuluu mm. yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen tutkijoita, julkisia organisaatioita, videotuotantoyhtiöitä, asianajotoimistoja, muita yrityksiä sekä yksityishenkilöitä. Pystymme palvelemaan kaikki asiakasryhmiämme heidän vaatimallaan tavalla. Lisätietoja eräistä asiakkaistamme saat Asiakkaamme-sivulta.

Miten saan teihin yhteyden?

Nopeiten saat meihin yhteyden laittamalla s-postia osoitteeseen asiakaspalvelu@spoken.fi tai soittamalla numeroon +358 50 339 2407. Vastaamme nopeasti arkisin toimistoaikojen puitteissa.